Viikot kuluu uskomatonta vauhtia. Nyt on jo 19 viikko alullaan... Mieletöntä. Rakenneultraan on enää kaksi viikkoa aikaa. Vatsa pömpöttää jo ihan näkösällä. Omasta mielestäni se on jo aika iso, mutta kaverin kommentin mukaan se on pieni. Riippuu toki siitä mihin vertaa. Jos miettii mitä vatsa on lopuillaan, niin onhan se pieni, mutta tässä vaiheessa kun vatsa on vasta tullut esiin, se tuntuu isolta. Eihän tuo tiellä ole eikä mitenkään haittaa elämää, mutta ärsyttää kun joku voi tuomita vatsan pieneksi. Etenkin kun kyse on naisesta jolla ei ole lapsia. Ihme tarve päteä.  Grr.... Olen selkeästi ylpeä vatsastani, vaikka elänkin ihmeellisessä tilanteessa jossa lapsen isä pilottelee meiltä ja olen kai ehkä yksin.

Olo on viimeisen viikon aikana kohentunut huomattavasti. En ole enää ollenkaan niin väsynyt kuin olin 17 ensimmäistä viikkoa. En tarvinnu päiväunia eilen ollenkaan vaikka olin mustikassa 3 tuntia. Sain muuten 2 litraa pakkaseen laitettavaa marjaa mansikoiden seuraksi. IHANAA! Vielä aijon hakea vadelmia, niin sitten on talveksi herkuteltavaa.

Huuto.netissä roikun koko perjantai-illan etsien äitiysvaatteita. Huuto.net koukuttaa ihan täysillä kun sieltä alkaa etsiä jotain tarpeellista. Tähän mennessä olen huutanut äitiystrikoot, paitapuseron, -t-paidan x3, farkut ja mustat housut. Ja hintaa on tullut vasta alle 50e. Perjantain iski myös "hyvän himo". Lähdin kauppaan, koska jotain oli saatava. Mutta mieli ei tehnyt karkkia, ei lihaa, eikä oikein mitään. Ja se verran laiskotti, etten jaksanut alkaa kokkaamaan. Onneksi ratkaisu löytyi aikani etsittyä ja se oli pakastealtaassa yrttivoipatonki. Nam, oli hyvää.

RV 19 Vau.fi sivuilla kerrotaan että vauva kasvaa tämän viikon aikana 18cm pituiseksi ja painaa 220g. Kohtu painaa 320g ja istukka 170g eli 490g yhteensä. Ja minulla tähän mennessä paino on noussut alkupainosta +700-800g. Eli ei juuri yhtään. Lisää saisi tulla. Liikkeitä en tunne vieläkään. Mutta en ole huolissani, kyllä se aika vielä koittaa.