Ihmetyttää. Viikolla töissä olen ihan kunnossa ja en pode mitään älytöntä väsymystä, mutta viikonloppuna väysymys alkaa heti.

Viimeiset pari viikkoa olen ollut elämäni kunnossa tai raskauteni parhaassa kunnossa. ;) Mutta heti lauanataina aamusta alkaen olo on ollut surkea. La aamulla huimasi, lantiossa viilsi, häpyliitokseen sattui ja viilsi ja vielä supisti. Koiran kanssa tehtiin pakollinen pissalenkki. Puolen päivän aikaan käytiin kylässä ja pienissä myyjäisissä ja kävellessä sattui taas, mutta selvisin. Illalla olin uimassa ja pitsalla.

Viime yön tuntui kuin vatsa olisi ollut kova pallo (kuten supistaessa) koko ajan ja nukkuminen oli aika huonoa. Aamulla heräsin vessaan kl. 6 (yön ehkä 3. kerta) ja en saanut enää unta. Siirryin sohvalle ja viihdyin televisiota katsoen 1,5 tuntia. Kunnes meni uudestaan sänkyyn ja nukuin kl. 10 asti. Olo mitä surkein. Parin tunnin valveilla olon jälkeen palasin taas sänkyyn kl. 12 ja heräsin 14.15.

Kaveri haki minut iltapäivällä tapaamaan muita kavereita josta oli sovittu jo useampi viikko sitten. Söimme ja jutustelimme mukavia, kunnes otin lapsen isän puheeksi ja hänen aikeensa ostaa itselleen traktori tms. Yksi kaveri kysyi että miten lapsen isä on avustanut hankinnoissa. Eipä juuri mitenkään. Siitä sitten päästiin jossain kohtaa kastepukuun jonka aijon tehdä itse. Sanoinkin ääneen että tulipas taas stressi kun muistui yksi tekemätön työ jo pitkään listaan lisää. Joku kommentoi että mun pitää tehdä se ennen vauvan syntymää.

Pääsi itku. Hemmetti kun tuntui paskalta. On NIIN paljon mitä pitäisi tehdä ennen vauva syntymään ja olen ihan  rampa. Harmittaa ihan täysillä. Olkaa te joilla mies asuu samassa osoitteessa onnellisia, että voitte nakittaa miehen naulaamaan jalkalistat paikalleen tai levittämään saumalaastin keittiön laattoihin. Nämä jutut mun pitäisi tehdä. Yksin. Raskaana. Ei vain onnistu enää. Kavereita olen vaivannut jo ihan riittävästi etten kyllä enää kehtaa pyytää. Ala jo äitiysloma. Ala jo. Ja vielä yksi pyyntö. Että vointi olisi suhteellisen hyvä että saisin edes jotain tehtyä ennen vauvan syntymää.